30 juli pula en noodweer

30 juli 2014 - Pula, Kroatië

30 juli
om kwart over 6 wakker, Kwart voor 7 eruit , half 8 in de auto en om 8 uur zijn we in pula..jhoezo drukte , er loopt amper iem and, we vinden de parkeerplaats van gisteren terug en gaan direct door naar de arena. We zjn de eersten en de enigen . En dan loop je op de plek waar vroeger slaven liepen, waar gevechten van man tot man werden uitgevochten …..Je kijkt vanaf de plek waar de toeschouwers vroeger zaten en je ziet ……een stom modern podium waar morgen status quo op gaat treden (waar ik stiekum best heen had gewild. ) En dan begint het met regenen….zachtjes maar toch ….leuk is anders. We bekijken het forum, net opnieuw betegeld dus niet indrukwekkend, het huis van augustus *( mooi ) een kapel waar vroeger een heel; klooster heeft gestaan  ( maar tja die was beschadigd dus die hebben ze maar afbroken , was pas 18 eeuwen oud …) We gaan naar de ondergrondse gangen waarvan we geen idee hebben wat ze er doen,we zien een kasteel waar we niet in kunnen , een kerk waar we nog geld voor betalen ook, derde eeuw maar saaaaaaaaaaaaaaai en als klap op de vuurpijl komen we tere cht bij een museum  xyzt  waar 3d art is ….staat me totaal tegen , ik heb niets met kunst maar op de arena na blijkt dat het allermooiste te zijn. Super wat mensen met computers kunnen , je dingen laten voelen zelfs !
Langzaa m aan begint het druk te worden en we vinden het genoeg, we gaan terug na de tent nadat we twee kilo vis hebben gekocht voor nog geen 5 euro voor op de barbecue en gaan even naar de duitse kaufhoff, gewoon omdat het kan .
Die avond word het weer noodweer, de plat ligt bijna plat op de grond maar we blijven droog deze keer.