29 juli genieten op zijn kroatisch

29 juli 2014 - Pula, Kroatië

29 juli ’14

We lijken eraan te wennen ; uitslapen . Normaal om 7 uur wakker nu om 8 uur eruit . Dan op je dooie akkertje eten . Vies eten ; bij gebrek aan een bakker of supermarkt een we cornflakes maar de melk is hier ronduit vies…net als we willen gaan eten komt er een meneer de camping op met kratten vol met croatische lekkernijen  ( En geloof me , croatische broodjes zijn zoooooooooo lekker !) dus halen we bij hem snel wat en verbannen de cornflakes. Dan weg naar pula. Een supermooie oude stad met een forum en nog meer oudheden . Helaas zijn er nog een paar duizend toersiten die dat willen zien dus na een kwartier rondrijden voor een parkeerplaats zien we dat de politie i.v.m de drukte de stad afsluit en besluiten we morgenochtend om 8 uur terug te komen . Even zoeken in de croatsie app leverd nog wat mooie stadjes op en zo gaan we eerst naar fazana waar het ongeveer net zo druk is als in pula en dus rijden we weer door. Onderweg komen we een opgrafing tegen die we even van dichtbij gaan bekijken , maakt veel goed, zeer indrukwekkend en erg mooi., Door naar vodnjan. Er staat een kerk die je moet zien en die we dus ook gaan zien. We betalen iets van 10 euro voor een doodnormale kerk ( o.k best groot maar dat was het dan ook wel ) Kijken even bij de toren , lopen door het stadje en het hoogtepunt blijkt een “burek”te zijn, ons favo broodje hier voor 12 kuna per stuk ( en daar eet je met twee personen van ) We nemen ook voor morgenochtend mee , want we willen vroeg weg dus dan is het broodmannetje er nog niet .
WE willen nog even naar rovinj ,maar ook hier is het belachelijk druk . Wat zeker zo belachelijk is dat de kroatiers nog geen nederlands spreken , er lopen hier bijna meer nederlanders rond dan in nederland !
Onderweg nog even vlees halen voor onze knoei vanavond , nog even een mac zoeken ( hadden we nardja beloofd om daar te internettten ) en dan staan we weer in pula …zucht …nog steeds even druk en rijen voo de deur van mc donalds ( geen parkeerplaats ) dus helaas geen internet .